Известие

Collapse
No announcement yet.

Последствия от затапен ЕГР

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
    Турбината може да има страшно много обороти, но отвори ли ЕГР-а оборотите нямат никакво значение, има само значение налягането.
    Е повярвай ми ЕГР-а винаги е отворен до 3000об/м и до тези обороти винаги прави корекция на входящият въздух. Корекцията става като замества количеството въздух с изгорели газове. Това важи за Е3 което не е пипано от пишман мапер.
    Въпроса беше за последиците.
    Последиците: турбината в дадени режими прекарва много повече въздух, това значи, че е натоварена повече.
    Какво става в ЕКУ-то след затапване на ЕГР-а, сигурен съм, че от хората които пишат по темата, може би само един човек знае какво става, аз не знам защото не съм мапер.

    Екологията най вероятно отива на кино (3Д) но тя отдавна е на кино щом се е стигнало до затапване.
    Само не мога да разбера защо когато сте мръсни и ви сърби се чешете а не хванете да се изкъпете.
    П.С Знам обаче, че след затапване на ЕГР-а (при мен) веднага се записва грешка за него и грешка за проблем с налягането на турбината. Много често между предавките когато искам да ускорява ми светва една червена лампа и докато свети лампата нямам ускорение.На студен мотор ми играят ниските обороти с около 150-200об/м. След ускорение на 1 и 2 и изключване от скорост оборотите падат до 600.
    Хайде сега ми кажете поне един + след затапване на ЕГР-а.
    Аз само мога да ти кажа, че за да ти клати оборотите със затворен ЕГР, то имаш някакъв проблем.
    140 и 150 жтд-та нямат абсолютно никакви такива проблеми, които ги описваш. Проблема е единствено и само на твоя двигател, а не че е затворен ЕГР-а.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Comment


    • #77
      И аз не съм мапер ама светването на червената лампа няма нищо общо с ЕГР-а.
      А каква грешка ти записва освен от запушения ЕГР??
      Щото и двете ми коли са с запушен ЕГР и проблеми с надув,студен двигател и тн.описани от теб няма.
      sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
        Да, ама не.
        Логиката ти е насочена само от потребителска гледна точка.
        Хвърли друга логика от термодинамиката и ще видиш, че грешиш.
        Коя логика? Дай да научим и ние нещо

        До колегата chavetoo. Проблемите ти не са свързани с ЕГР и неговото затапване. Може да е помогнало. Виж си дебитомера и една диагностика ще покаже какво става.

        Записването на грешката е точно защото еку-то с отворен ЕГР очаква някакви конкректни стойности въздух и ги получава. Затапиш ли го механично ЕКУ пак си ги търси, но получава повече въздух. От там следва да запише грешка в ЕГР. За да не пише грешка и да си показва реално въздуха трябва да се каже на ЕКУ, че ЕГР е постоянно затворен и, че не трябва в диапазона от обороти в който работи да се изважда количеството въздух което евентуално трябва да мине през него. И най-на края да се му се каже, че такова ЕГР не същестува

        Ако имаш проблем с пренадуване, съчетано с ЕГР и много въздух или грешно измерен въздух поради например грешен дебитомер може турбото да пренадува по ред причини не ми се изброяват. Една свястна диагностика ще ти реши проблема и ще можеш да си затвориш ЕГР-а спокойно.
        Last edited by oem; d.m.y г., 21:53.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #79
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Значи вкарваме част от изгоралите газове обратно в цилиндрите, вкарваме и същото количество гориво както ако е затворен клапана и така намаляваме температурата в горивната камера и понижаваме вредните емисии??????

          Почти, но не съм ровил в подробностите (нямам как, работим само с оригинален софтуер, а там нямам достъп до тези неща). Променят се циклови порции, налягания и моменти на впръскване освен това - всичко за постигане на евро 'х'. Затова вече има и дросел при дизела - работи в комбинация с EGR. Затова има и охладители на газовете на EGR системата. Затова се появиха и филтрите за твърди частици. Затова колкото и да се модернизира двигателя, с всяко следващо 'евро' гори повече или в най-добрия случай дава същият разход (става дума за едно поколение двигатели). Говоря за двигатели с EGR само. Тези с AdBlue - то са друга тема. Мое мнение де.
          Last edited by didod; d.m.y г., 10:17.
          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
          Lancia Kappa JTD '98 -

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от chavetoo Покажи съобщение
            Чрез ЕГР-а се определя количеството въздух което ще влезе в двигателя. При Е3 мисля е до 3000 об/м Клапана работи веднага след запалването на двигателя, дори и на студено. При изправен клапан въздуха е около 300мг затапи ли се въздуха отива х2. От там следва, че турбината вече е натоварена. Точно заради това след затапване, става по пъргава в ниските и започва да се чува турбината повече.
            Всичко това е при положение, че не се бие педала до долу. Натиснеш ли педала, клапана се затваря за части от секундата на 100% и веднага след това се опитва да нагласи въздуха. Винаги при натискане на педала клапана се затваря на 100% но времето на тези 100% зависи от това колко е натиснат педала......
            От тук следва, че турбината вече е натоварена много повече без клапана.
            Точно така пробвано е много пъти 2.4 JTD 136hp, с затапен ЕГР като поддържа на 5 предавка 120км на равен път пример с гориво 17mg/i налягането в смукателите е около 0.7бар.и около 750mg/i като количество въздух на дебитомера, много излишен въздух, с работещ ЕГР налягането е около 0.3бар. и около 450mg/i на дебитомер,това следва по малко сгъстен въздух в горивната камера и по малко съпротивление на мотора следва по малко впръскано количество гориво.

            Comment


            • #81
              Вчера и моята влезе в графа "неекологичен". Затапих с дебели стоманени плочки /предварително приготвени с дупки за болтчетата на изпускателя и шпилките на смукателя/, направо отстраних целия клапан. Ползвах си гарнитурките отново. Затапих вакуумчето и откачих буксата. В смукателя нямаше такава смрад каквато гледах от снимки тук, единствено на входния отвор на ЕГР-а имаше отлагания. Самият клапан обаче не ми хареса като състояние.
              Та - последствия - никакви. Моторът работи перфектно и като че ли една идея поутихна.
              Alfa Romeo 166 JTD '99 Progression

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от ergon Покажи съобщение
                Точно така пробвано е много пъти 2.4 JTD 136hp, с затапен ЕГР като поддържа на 5 предавка 120км на равен път пример с гориво 17mg/i налягането в смукателите е около 0.7бар.и около 750mg/i като количество въздух на дебитомера, много излишен въздух, с работещ ЕГР налягането е около 0.3бар. и около 450mg/i на дебитомер,това следва по малко сгъстен въздух в горивната камера и по малко съпротивление на мотора следва по малко впръскано количество гориво.
                Това доказва, че ЕГР-а разтоварва турбината. С затапен ЕГР турбината е много по натоварена...

                Comment


                • #83
                  Нищо и няма. Това налягане не е никакъв товар за това турбо. Ти ако искаш си му и разпробии отвора та да разтоварваш още повече, та да спре и да върви
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от ergon Покажи съобщение
                    Точно така пробвано е много пъти 2.4 JTD 136hp, с затапен ЕГР като поддържа на 5 предавка 120км на равен път пример с гориво 17mg/i налягането в смукателите е около 0.7бар.и около 750mg/i като количество въздух на дебитомера, много излишен въздух, с работещ ЕГР налягането е около 0.3бар. и около 450mg/i на дебитомер,това следва по малко сгъстен въздух в горивната камера и по малко съпротивление на мотора следва по малко впръскано количество гориво.
                    Колега, а защо не си написал колко е количеството гориво с изправен ЕГР, да го видим действително колко по- малко е?
                    Количеството въздух измерено от дебитомера е ясно, но какво се случва с налягането? При изправен ЕГР не само турбото прави налягането в смукателния колектор!
                    FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD100 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител

                    Comment


                    • #85
                      Привет Нов въпрос от новата алфа Затапването с пластина го знаем без да спорим полезно или вредно е то Но днес се замислих Така или иначе втората алфа също ще е без работещ ЕГР Грешно ли ще бъде ако просто откача буксата на клапана вместо да слагам пластина
                      ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                      Comment

                      Working...
                      X